CDA en VVD de verliezers bij de bezuinigingen

19 december 2002

CDA en VVD de verliezers bij de bezuinigingen

Onzalig zijn de armen van geest, onzalig zijn zij die verantwoordelijk zijn voor de komende culturele verloedering in Zevenaar. Onzalig zijn zij die de culturele instellingen in Zevenaar terugbrengen naar voor oorlogse toestanden. Onzalig zijn zij die de jeugd datgene afnemen waar ze recht op heeft. Onzalig zijn zij die de verworvenheden waar de burgers jarenlang en graag voor hebben betaald met een simpel "voor" de prullenbak in laten verdwijnen. Onzalig zijn zij die niet naar anderen willen luisteren. Onzalig zijn CDA en VVD.

Tijdens de raadsvergadering werd door het CDA en de VVD telkens weer verwijtend naar de oppositie, PvdA, SP en D66, geroepen jullie luisteren niet goed. De oppositie heeft heel goed geluisterd maar nimmer enig argument gehoord wat steekhoudend was om cultuur en welzijn in Zevenaar de nek om te draaien. De oppositie heeft heel goed geluisterd en gehoord dat de VVD-fractievoorzitter het over de TWEE coalitiepartners van het college had, alsof wethouder Netty Klomp niet bestond of bestaan had.

Hoe de oppositie haar best heeft gedaan om het CDA en de VVD van deze onzalige bezuinigingen af te houden heeft niet mogen baten. Natuurlijk de grootste verliezers van dit gedrag van het CDA en VVD zijn de Vrije Akademie, de Liemerse Muziekschool en Bommersheuf en al die andere instellingen waarop bezuinigd wordt en daardoor de burgers van Zevenaar. Maar de allergrootste verliezers zijn het CDA en de VVD. Wij zullen de burgers van Zevenaar bij de eerstvolgende verkiezingen aan deze bezuinigingen herinneren.