Afdeling

Foto: Ed van der Schaft

Van oorsprong is SP Zevenaar een afdeling voor de regio De Liemers met werkgroepen in de verschillende gemeenten.  In het najaar van 2008 hebben de ledenwerkgroepen in Duiven en Westervoort de status van afdeling in oprichting gekregen en zijn deze vanaf midden 2009 als zelfstandige afdelingen gaan functioneren. In 2014 is, ondanks de goede verkiezingsuitslag, onze afdeling een werkgroep geworden. We waren toen niet in staat een actieve groep van voldoende omvang samen te stellen.

Inmiddels is deze periode afgesloten en is met nieuwe actieve leden de afdeling opnieuw vormgegeven. Begin 2017 heeft SP Zevenaar de status van afdeling  gekregen.

SP Zevenaar, de afdeling voor Rijnwaarden en Zevenaar, voert aktie en is zichtbaar op straat. De SP heeft, met de komst van de herindeling in het vizier, contact met de inwoners van Rijnwaarden en Zevenaar. Zoals dit in Zevenaar al het geval was, zal onze nieuwe raadsfractie het SP geluid ook in de nieuw te vormen gemeente van de straat naar de gemeenteraad brengen. Wij leveren fundamentele kritiek op verkeerd beleid. We hebben in Zevenaar en Rijnwaarden meer dan 100 leden. Er is zeker ruimte voor jouw inbreng!

DOE MEE met de SP Zevenaar!

Vrijwilligers gezocht

Betrokkenheid en activisme zijn de basis van onze partij; we zijn niet voor niets de meest actieve lokale partij van het land! Lokaal actief en landelijk sterk!

De SP Zevenaar is dan ook altijd op zoek naar leden die zich actief willen inzetten. Dat kan op veel verschillende manieren:
- als medewerker bij campagnes
- als ondersteuning van het bestuur en de fractie
- als toekomstig raads- of commisielid
- als fotograaf of tekstschrijver voor de website
- als ondersteuner bij verschillende acties
- als creatieveling of klusser
- als ROOD trekker - Jong in de SP -
- als tekstschrijver
- als cartoonist
- als folderraar
- als klopper
- .....

Foto: Ed van der Schaft

Er wordt altijd geprobeerd leden daar in te zetten waar dat aansluit bij hun interesse en mogelijkheden. Doe vooral die dingen waar je voldoening uit haalt. Heb jij kennis en ervaring met bijvoorbeeld zorgorganisaties, thuiszorg, re-integratie, ondernemerschap, uitkeringen, financiën, maatschappelijk werk, wet- en regelgeving, jongerenthema’s, huisvesting etc? Vertel het ons! Jouw inbreng en ondersteuning van de fractie of het bestuur, is van grote waarde.

Schroom niet, je bent welkom! Neem contact met ons op!