De SP laat de kinderen niet verzuipen

1 juli 2002

De SP laat de kinderen niet verzuipen

Het schoolzwemmen moet terugkomen in Zevenaar, dat is een dringende eis van het SP-raadslid Claudia Verheij. Het is onvoorstelbaar dat kinderen in Zevenaar van schoolzwemmen verstoken blijven. Dat hebben wij de kiezers beloofd tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. In het nieuwe schooljaar zullen wij tot actie overgaan.

De wachtlijsten bij het Lentebad rijzen de pan uit, steeds minder kinderen in Zevenaar leren zwemmen. De gevolgen zullen in de toekomst dan ook niet uitblijven. Het Lentebad zal steeds minder bezoekers krijgen. De exploitatiekosten zullen normaal gesproken in de komende jaren stijgen en l de gemeente zal dan de verschillen moeten bijpassen, en dat wordt weer verhaald op de burger. "En wie is er dan weer de dupe?", zo is de stellige overtuiging van de SP-fractie, "Natuurlijk weer Jan met de Pet".

Het is niet de eerste keer dat de Zevenaarse SP zich druk maakt over het schoolzwemmen.Fractievoorzitter Paul Freriks deed nog een duit in het zakje, "wij zullen de gemeenteraad met klinkende cijfers overtuigen dat het terdege een wens is van de ouders om het schoolzwemmen weer terug te laten keren en de andere partijen zoals CDA, PvdA, VVD en D'66 zullen dan hun kiezers moeten uitleggen waarom zij er tegen zijn".