SP schrijft wethouder brief over NIBUD-onderzoek

17 juli 2002

SP schrijft wethouder brief over NIBUD-onderzoek

De SP heeft wethouder Jansen een brief geschreven naar aanleiding van de onderzoeken van het NIBUD. De Gelderlander berichtte hierover. Vooral huishoudens met kinderen komen geld tekort.

Geachte heer Jansen,

Uit onlangs gehouden onderzoeken door het NIBUD is gebleken dat minima elke maand behoorlijk tekort komen.
Hierover berichtte de Gelderlander onlangs. Zie bijlagen. Vooral in huishoudens met kinderen loopt dit tekort op tot wel enkele honderden euro’s per maand.

Dit gegeven baart de SP ernstige zorgen. Met name in gezinnen met kinderen is de nood heel erg hoog en kan haast gesproken worden over een tweedeling, want deze jongeren hebben net als hun leeftijdgenoten in andere gezinnen t.b.v. hun opleiding en hun ontwikkeling dringend behoefte aan een computer met internetaansluiting voor het maken van werkstukken en het opzoeken van informatie.

Volgens de SP hebben ook volwassenen dringend behoefte aan dit moderne medium om zo bij te blijven en hierdoor mogelijk in de maatschappij weer aansluiting vinden. Namens de SP raadsfraktie vraag ik u te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn èn welke kosten hieraan verbonden zijn om voor de minima in Zevenaar een zgn. PC-privé project te ontwikkelen, gekoppeld aan een vergoeding voor een abonnement.

Namens de SP-fractie, Herma Schieven