Gewijzigde bedragen 'Regeling Duurzame Goederen' & 'Regeling Welzijnfonds 2003'

19 november 2002

Gewijzigde bedragen 'Regeling Duurzame Goederen' & 'Regeling Welzijnfonds 2003'

Inwoners van Zevenaar kunnen ook in 2003 een beroep doen op de 'Regeling Duurzame Goederen' en de 'Regeling Welzijnfonds'.

De SP-fractie zal er komend jaar op toezien dat de burger niet zo lang hoeven te wachten op de Euro's waar men recht op heeft. 'Het was schandalig in 2002', briest de SP-fractieleider Paul Freriks, 'Veel te lang moesten de burgers op hun Euro's wachten, het zal me volgend jaar zeker niet meer gebeuren, vanaf 1 januari 2003 zal ik deze zaak nauwlettend in de gaten houden'.

In het besluit van het college (02.6072) is te lezen dat de uitkering duurzame goederen is verhoogd van € 454,00 naar € 463,00. De bedragen betreffende de 'Regeling Welzijnfonds' zijn ook aangepast, elke inwoner met een inkomen op of iets boven het bijstandsniveau kan een beroep doen op deze regeling. De uitkering € 125,00 (was € 103,00) per persoon, kan gebruikt worden voor contributies van sportverenigingen en culturele organisaties, abonnementen van bibliotheek, theater en zwembad, muziekschool en kinderopvang.

Ouders of verzorgers van kinderen die deelnemen aan door het Lentebad aangeboden particuliere zwemdiploma's A en B kunnen aanspraak maken op een bijdrage van maximaal € 186.00 (was € 182.00) per kalenderjaar.

De SP-fractie is van mening dat er een verruiming moet plaats vinden waar voor deze uitkering gebruikt mag worden en denkt hierbij aan een bijdrage voor internetgebruik, hobby's en tijdschriften en zal zich hiervoor sterk maken.