Speelplekken moeten behouden blijven

1 november 2002

Speelplekken moeten behouden blijven

De SP-fractie is falikant tegen de bezuinigingen op de wijze zoals B&W het aan de gemeenteraad voorlegd.
Ook dit voorstel "dat het mes gaat in plekken voor spelen" mag wat de SP-fractie aangaat direct in het stalen archief (= prullenbak) verdwijnen.

Het idee dat de jeugd vanaf zes 750 meter moet lopen naar een speelplek is totaal van de zotte. Heeft het college er enig benul van hoe láng dat eigenlijk lopen is? De SP-fractie in ieder geval wel, bijna 10 minuten! En in 10 minuten kan heel wat gebeuren, het college moet zich schamen om met zulke schaamteloze voorstellen te komen.

De peuters en kleuters komen er helemaal bekaaid van af, voor hen wordt nergens een plek ingeruimd, ze mogen dan wel op de nieuwe speelplekken komen, maar dan alleen onder begeleiding van een volwassene. Het is een schande dat het college op deze manier de communatieve vaardigheden die peuters en kleuters juist in deze speelgelegenheden zich eigen maken over het hoofd ziet.

Respect voor elkaar leer je door met elkaar samen te spelen, te werken, te winnen en te verliezen. Deze basis wordt al in de eerste levensjaren gelegd. Maar ja "Geld wat dom is, maakt recht wat krom is".