Minima krijgen computer

23 mei 2003

Minima krijgen computer

De SP -fractie is helemaal nog niet tevreden met de regeling die de Gemeente Zevenaar biedt - onder voorwaarden - op individuele basis een computer te verstrekken aan een uitkeringsgerechtigde met een reintregatietraject gericht op werk of scholing eveneens van toepassing te laten zijn op een uitkeringsgerechtigde waarmee een reintregatietraject wordt afgesloten gericht op sociale activering. Gemeente Zevenar biedt deze mogelijkheid gedurende de jaren 2003 en 2004.

Reeds vorig jaar stelde de SP-fractie aan de wethouder naar aanleiding van het Nibud-rapport vragen (zie onze brief van 17 juli 2002) over dit project. Het begin is er, maar nergens in deze regeling wordt gesproken of aandacht geschonken aan de kinderen van de uitkeringsgerechtigden die steeds meer door de scholen gedwongen worden om informatie van het internet af te halen.

De SP-fractie zal de verantwoordelijke wethouder nogmaals vragen om ook deze categorie onder het PC-privé project te laten vallen.