Fruit is gezonder dan een MTC

20 september 2003

Fruit is gezonder dan een MTC

Ook 20 september was er weer een appelplukdag bij de Betuwse bongerd. Deze appelboomgaard is gekocht door milieudefensie en de SP om te voorkomen dat het zgn "MTC" (multimodaal transport centrum) gebouwd zou worden, wat ook is gelukt.

Afdelingsvoorzitter Claudia Verheij met haar zoon Taxon en buurmeisje Marsha

In ieder geval als je een boomgaard koopt met appel- en perenbomen, zal je die dan ook moeten gaan plukken. Om elf uur stonden ik (Claudia) met mijn twee oudste kinderen en een buurmeisje op het station in Elst om met een pendelbus naar de Betuwse bongerd te gaan. Na ongeveer tien minuten kwamen we daar aan. Milieudefensie had het geweldig verzorgd, koffie en thee en een grote tent stonden al klaar. We begonnen gelijk met plukken, wat erg gezellig was. In totaal waren er minstens 200 mensen met kinderen aanwezig om te helpen, want het weer werkte ook goed mee. Om half drie zijn we weer met de pendelbus naar het station gegaan. De kinderen en ik hebben ons ontzettend vermaakt en zullen absoluut volgend jaar ook weer aanwezig zijn!