CDA blundert ten tweede male

21 april 2004

CDA blundert ten tweede male

Ging het CDA al vorige maand de mist in door sociale woningbouw in Baberich te blokkeren, afgelopen raadsvergadering was het weer raak.

Dat het CDA haar oren laat hangen naar de AOZ en zich niets tot weinig aantrekt van de burgers dat is allang bekend en dat het CDA er niet voor wilt uitkomen dat het kiezersbedrog dreigt te plegen blijkt uit het gedraai om in plaats er recht voor uit te komen dat ze accoord zijn gegaan met de invoering van betaald parkeren in Zevenaar nu een onderzoek te willen. De SP is overigens tegen invoering van betaald parkeren tenzij het college er ons van kan overtuigen dat onze gemeente er niet (meer) buiten kan of dat met de opbrengsten het schoolzwemmen weer ingevoerd kan worden..

Al in de commissievergadering grondgebied vielen alle fracties over het CDA heen om een DPO (Distribtie Planologisch Onderzoek) te laten uitvoeren door een extern bureau.

Afgelopen raadsvergadering kwam het CDA met een amendement op nota bene hun eigen voorstel dat nog niet in stemming was geweest op genoemd onderzoek. Bij hoog en laag bezwoer fractievoorzitter Ria Bloemberg dat het nimmer de bedoeling was geweest om het koopgedrag te onderzoeken doch dat het uitsluitend de bedoeling was geweest naar een parkeeronderzoek.en dat er geen sprake, dus ook geen bedoeling was om tot een DPO te komen.

De SP maakte het CDA duidelijk dat er zowel in het voorstel van 24 maart en de aanvulling daarop van 6 april echt geschreven stond resp. "..... vanuit het (koop)gedrag....." en "Als we letten op het huidige koopgedrag in het centrum...."en dart is heel wat anders dan is er wel voldoende parkeercapaciteit.

Waar is de AOZ eigenlijk bang voor? Voor de leegstand? Voor lagere omzetten?

Zevenaar is nog volop bezig met de verwezelijking van het centrumplan en daar is nu eenmaal de consequentie van dat het tijdelijk tot ovelast lijdt. Aan de leegstand wordt hard gewerkt en die problemen lijken zich binnen al te lange tijd opgelost te worden. Lagere omzetten dan, uit niets blijkt dat, ondanks de huidige recessie, er door de AOZ lagere omzetten gerealiseerd zijn.

CDA wees eens duidelijk en zeg tegen je kiezers wij hebben ons vergist en we zijn (in opdracht van de AOZ) tegen betaald parkeren, CDA wees duidelijk, er is al een Balkenende teveeel in Nederland.