CDA durft zich niet uit te spreken over betaald parkeren in Zevenaar

7 april 2004

CDA durft zich niet uit te spreken over betaald parkeren in Zevenaar

Is het zo dat het CDA middels een "distributie planologisch pnderzoek" zich legaal enige maanden respijt wilt krijgen en een keiharde uitspraak over de a.s. gemeenteraadsverkiezingen heen wilt tillen?

Het heeft er alle schijn van dat de CDA-fractie zich niet opnieuw durft uit te spreken over betaald parkeren in Zevenaar en via een "distributie planologisch pnderzoek" (d.p.o.).

De CDA-woordvoerder Bennie Voetdijk had alle moeite met niet alleen "zijn" CDA-wethouder, Theo van den Konink, maar met alle fracties die over dit voorstel heenvielen, ondanks de steun die de woordvoerder had van zijn fractievoorzitter Ria Bloemberg die prominent op de publieke tribune had plaats genomen.

Hoe vreemd is het niet dat het CDA geen consequenties wilt verbinden aan de uitslag van een dpo-onderzoek. maar alleen wilt kijken naar de uitslag of men voor of tegen betaald parkeren is.

De SP vindt het nog schandaliger dat het CDA als de kwade genius van alle bezuinigingen voor dit onderzoek in extern onderzoeksbureau wil inschakelen en daarmee gemeenschapsgeld wil verspillen.