Ledenvergadering SP spreekt vertrouwen uit in bestuur

25 mei 2005

Ledenvergadering SP spreekt vertrouwen uit in bestuur

De algemene ledenvergadering van de SP afdeling Zevenaar heeft gisteravond unaniem zijn vertrouwen uitgesproken in de handelswijze van het bestuur bij het conflict met het -– inmiddels opgestapte – gemeenteraads- en statenlid Paul Freriks.

Freriks heeft zijn lidmaatschap van de SP opgezegd en verklaard als eenmansfractie door te zullen gaan in zowel de Gemeenteraad van Zevenaar als in de Provinciale Staten. Overigens heeft Freriks in het verleden tot drie keer toe een verklaring getekend waarin hij zegt zijn zetel als volksvertegenwoordiger op te zullen geven indien het vertrouwen wordt opgezegd.

Nu de algemene ledenvergadering het vertrouwen in het bestuur heeft uitgesproken zal dit zijn taken weer ter hand nemen. Binnen drie maanden zal een nieuwe ledenvergadering worden belegd, waarin voorstellen gedaan zullen worden voor de aanvulling van het bestuur en de politieke koers van de SP afdeling Zevenaar in de komende periode.