Ledenbijeenkomst kiest bestuur en bespreekt verkiezingsprogramma

12 september 2006

Ledenbijeenkomst kiest bestuur en bespreekt verkiezingsprogramma

Op woensdag 6 september was de algemene ledenvergadering in "De Grietsche Poort" in Zevenaar. Hierbij werd er een bestuur gekozen, het landelijk verkiezingsprogramma doorgenomen, de kandidatenlijst voor de tweede kamer besproken en de afgevaardigden voor de regioconferentie en het landelijk congres gekozen. Achteraf was er nog een informeel gedeelte.

Nadat het vorige bestuur na een conflict is opgestapt is er in maart 2006 een nieuwe groep begonnen met het heropbouwen van de afdeling Zevenaar, waartoe ook de gemeenten Duiven, Westervoort en Rijnwaarden behoren.
Nadat iedereen zichzelf had voorgesteld is er een nieuw bestuur verkozen. De details over het bestuur zijn te vinden in de rubriek bestuur.

Nadat het bestuur gekozen was is de vergadering verdergegaan met het landelijk verkiezingsprogramma. Over het verkiezingsprogramma zijn aantal wijzigingen voorgesteld: De kinderopvang vergoeding, c.q. bijdrage dient inkomensafhankelijk te zijn; er moet speciaal onderwijs ingevoerd worden aan de onderkant van het VMBO; Het invoeren van de vakken filosofie en sociale vaardigheden in het basisonderwijs en niet pas in het vervolgonderwijs en kunst moet geïntegreerd worden in het onderwijs met verplicht bezoek aan culturele instellingen( musea, theaters e.d.) Hiermee kan de z.g. strippenkaart afgeschaft worden.Dit zijn de drie amendementen die op de regioconferentie namens de afdeling ingediend gaan worden.

Nadat het verkiezingsprogramma was besproken en er amendementen voor bepaald waren is de concept kandidatenlijst besproken. De enige opmerking die hierbij werd gemaakt is: wat moet er gebeuren als mensen zoals Arda Gerkens en Huub Oosterhuis die wel op de lijst staan, maar niet in de kamer willen, toch voldoende voorkeursstemmen krijgen om in de kamer te komen. De concept kandidatenlijst is met algemene stemmen aangenomen.

Als laatste werden de afgevaardigden gekozen voor de regioconferentie en het landelijk partijcongres. Voor de regioconferentie kunnen er vier mensen voor de afdeling Zevenaar afgevaardigd worden, voor het partijcongres drie.
Dit zijn geworden: Jan Hendriks, Hans Isbrücker, Wendela Groenewoud en Hielko Plantega voor de regioconferentie en Jan Hendriks, Hans Isbrücker en Wendela Groenewoud voor het partijcongres.

Het verkiezingsprogramma