Algemene Ledenvergadering 13 september 2007

19 september 2007

Algemene Ledenvergadering 13 september 2007

ALV 2007
Op donderdagavond 13 september was de jaarlijkse algemene ledenvergadering. Hiervoor zijn alle leden binnen de afdeling Zevenaar, en daar vallen Duiven en Westervoort ook onder, uitgenodigd. Deze avond zijn een aantal belangrijke zaken besproken, een korte samenvatting van de avond vind je hier.

Het huidige bestuur doet een voorstel voor enkele wijzigingen in de komende bestuursperiode. Behalve dit voorstel zijn er geen andere leden geweest die zich kandidaat hebben gesteld binnen de gestelde termijn. Na stemming zijn de volgende leden gekozen in het bestuur:

Jan Hendriks, voorzitter

Bernie van Kleef, organisatiesecretaris

Herbert heeroma, penningmeester

Bert Brood

Remco Helsloot

Hans Isbrücker

De doelen die het bestuur, in samenwerking met de ledenwerkgroepen, zichzelf oplegt voor de periode 2008-2010 zijn:

1. Kritisch volgen van de Gemeentepolitiek

* Verdeling beleidsterreinen over de bestuurders van de LWG’s

* Zichtbaarder worden naar bevolking en gemeente
* Uniforme manier van communiceren zowel naar gemeente als naar de pers.

2. Actie/Fractie: De samenleving staat centraal, niet de organisatie

* Houd goed contact met de inwoners van de gemeente
* Wees op de hoogte van wat er in de gemeente leeft
* Laar merken dat je er bent
* Besturen is een middel, geen doel

3. Lokaal Activisme

* onderzoeken wat er leeft onder de bevolking
* Coördinatie vanuit het afdelingsbestuur
* Niet de gemeenteraad bepaalt onze agenda, maar de bevolking

4. Werven nieuwe leden

* Duiven: verdubbeling van het aantal leden
* Westervoort: idem dito
* Zevenaar: toename aantal leden met 50%

5. Opleidingsactiviteiten

* Opleidingskalender 2008-2010 via SP-net: de intranetpagina voor leden.
* Selecteren van deelnemers voor de cursussen en opleidingen door het bestuur

6. Algemeen

* Elk kwartaal houden we een evaluatie van onze voornemens

Behalve de plannen binnen de eigen afdeling, zijn er ook voorbereidingen getroffen voor de aanstaande regioconferentie en daaropvolgend het landelijk congres. De afdeling heeft de volgende voorstellen:

* Onze drie peilers van menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit moeten meer bekend raken.
* kleinere regio’s te maken. Volgend hierop is ons voorstel dat fractievoorzitters wanneer mogelijk deel uitmaken van het fractiebestuur. Afdeling Zevenaar vindt dat het mogelijk moet zijn om deze functies van elkaar te scheiden.
* de bestaande en toekomstige bladen, periodieken en andere publicaties inventariseren en gereguleerd uitgeven.
* een fundamentele discussie starten over hoe om te gaan met voorkeursstemmen.
* Wij pleiten voor een werkgroep, waarin ook ‘gewone’leden zitten om de partij minder bureaucratisch en meer ‘open’ te maken. Juist in deze periode van groei heerst dit gevaar. Een dergelijke werkgroep zou dan een soort ‘waakhond’ rol hebben waarbij ze aan de bel trekken als zaken vertroebelen of te ingewikkeld dreigen te worden. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om een werkgroep te creëren die nog meer papierhandel veroorzaakt!

Naar de regioconferentie op 7 oktober 2007 gaan: Jan Hendriks (voorzitter) Bernie van Kleef (organisatiesecretaris) Herbert Heeroma, Bert Brood en Marijke Koekkoek

Naar het landelijke congres op 24 november gaan: Jan Hendriks, Bernie van Kleef, Herbert Heeroma, Bert brood en Gerard Wassing.