Inwoners gemeente Duiven missen een “gezellig centrum”.

25 september 2007

Inwoners gemeente Duiven missen een “gezellig centrum”.

In de maanden juni t/m augustus heeft de SP in de gemeente Duiven een enquête gehouden. Het doel van de enquête was om te bepalen wat er leeft onder de inwoners en wat zij verbeterd willen zien.

De gemeente Duiven krijgt gemiddeld een 7 van de burgers om in te leven. Dit blijkt uit de ruim 250 interviews die, door de SP, zijn afgenomen onder de burgers van Duiven, Groessen en Loo. Maar er zijn ook zorgen, vooral over de luchtverontreiniging en de verkeersveiligheid op bepaalde locaties binnen de gemeente. Verder missen de inwoners een gezellig centrum met voldoende uitgaansmogelijkheden, een disco voor de jeugd en een zwembad.

Wat ook opviel , was dat de burgers zich storen aan de politieke verhoudingen binnen de gemeenteraad en het college van B&W. Zij hopen dat er in de toekomst minder met modder gegooid gaat worden en op een meer constructieve samenwerking.

Van de SP verwachten de burgers vooral dat zij hun aandacht vestigen op de verkeersveiligheid , de A15 en op de onderlinge politieke verhoudingen binnen de gemeente. De ledenwerkgroep SP Duiven zal uit de enquête nieuwe actiepunten halen waar zij mee aan de slag gaan.

De volledige uitslag van de enquête kunt u binnenkort vinden op https://zevenaar.sp.nl. De ledenwerkgroep wil de geïnterviewde burgers via deze wijze hartelijk danken voor hun medewerking en hopen ook in de toekomst op uw steun.

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met de ledenwerkgroep SP Duiven. Telefoon: 0316-261635 Email: sp-duiven@chello.nl Website: https://zevenaar.sp.nl.