Regioconferentie

10 oktober 2007

Regioconferentie

Afgevaardigde Heeroma

Zondag 7 oktober was ook de afdeling Zevenaar aanwezig op de regioconferentie in Arnhem, waar de regio's Gelderland en Zwolle bijeen waren om in eerste instantie te praten over twee onderwerpen, de verkiezing van de regiovertegenwoordigers en de bespreking van de congresstukken t.b.v. het landelijk congres op 24 november.

Op deze bijeenkomst werd toegevoegd de situatie in de Staten van Overijssel en in Gelderland. Zie daarvoor de websites van de provincies Overijssel en Gelderland.
Er heeft een herindeling van de regio's plaatsgevonden, waarbij Zevenaar nu is ingedeeld in regio B met Arnhem, Nijmegen, Wageningen, Rheden en Culemborg. Regio A bestaat uit Doesburg, Lochem, Apeldoorn, Doetinchem, Zutphen en NW Veluwe.
Als afdeling Zevenaar hadden wij liever een andere indeling gekregen, maar zoals vanuit het partijbestuur aangegeven is, staat het ons vrij om acties, samenwerkingsverbanden e.d. aan te gaan met niet tot de regio behorende afdelingen .
Tot regiovertegenwoordiger is gekozen Eric van Kaathoven, die ook lid is van SP Statenfractie in Gelderland. Onze afdeling heeft hem laten weten, van harte welkom te zijn.
Bij de bespreking van de congresstukken heeft de afdeling bij monde van de plv. voorzitter, Herbert Heeroma, onze voorstellen toegelicht.

Uiteindelijk komt er een nota van wijzigingen vanuit het partijbestuur en deze nota van wijzigingen zal door onze afdeling besproken worden op een Algemene Leden Vergadering op donderdag 1 november in het gebouw van Ons Huis in Zevenaar. Aanvang 20.00 uur. De leden van de afdeling Zevenaar worden nadrukkelijk uitgenodigd voor deze bijeenkomst, waar een toelichting op de congresstukken gegeven zal worden.