SP Duiven biedt wethouder enquêteresultaten aan

15 december 2007

SP Duiven biedt wethouder enquêteresultaten aan

Op maandagmiddag, 17 December, om 15.00 uur heeft de ledenwerkgroep SP Duiven de resultaten van hun tevredenheidonderzoek aangeboden aan wethouder Verlaan.

In de zomermaanden heeft de SP Duiven in Duiven een enquête gehouden met als doel te onderzoeken hoe tevreden de burgers van de gemeente zijn, wat er goed gaat en wat er verbeterd kan worden. Uit deze enquête bleek dat de inwoners over het algemeen wel tevreden zijn maar ook dat er een flink aantal verbeterpunten zijn. De voornaamste zaken die genoemd zijn o.a. zorgen over het milieu, het onplezierige politieke klimaat, het ontbreken van een gezellig centrum met bijbehorende horeca, de disco die maar niet wil komen en de verkeersveiligheid.

De SP Duiven heeft de enquêteresultaten aangeboden aan wethouder Verlaan en ’s avonds, tijdens de gemeenteraadvergadering, aan de voltallige raad en college van B&W. De SP hoopt op deze manier de lokale politiek bewust te maken wat er leeft onder de bevolking van de gemeente Duiven.

Overhandiging

Tevens heeft de SP Duiven dit moment aangegrepen om hun ludieke actie “Centrumplan, referendum dan” op een aansprekende wijze bij de wethouder onder de aandacht te brengen. In deze actie konden de burgers van Duiven zich in een alternatief referendum uitspreken over het wel of niet houden van een referendum over het vitaal centrumplan. De ledenwerkgroep had van de referendumformulieren een enorme kerstslinger gemaakt en deze aan zowel wethouder Verlaan als aan het college van B&W aangeboden onder het motto “iets leuks voor inde kerstboom”.

Overhandiging