Handtekeningactie tegen asfaltcentrale daverend succes

26 maart 2008

Handtekeningactie tegen asfaltcentrale daverend succes

Op goede vrijdag, 21 maart, heeft SP Westervoort in samenwerking met D’66 een grote handtekeningenactie gehouden in het centrum. Met deze actie willen we het gemeentebestuur wakker schudden en ervoor zorgen dat er eindelijk eens opgekomen wordt voor onze belangen met betrekking tot het plaatsen van de asfaltcentrale aan de Koningspleij in Arnhem, dicht tegen Westervoort aan. Het gemeentebestuur van Westervoort laat behoorlijk over zich heen lopen door Arnhem en heeft eerder toegezegd een MER (Milieu Effect Rapportage) af te dwingen om de gevolgen van deze fabriek in kaart te brengen. Echter, nu het erop aan komst laat het bestuur zich weer afschepen en komt er niets van de toezeggingen terecht.
D’66 en SP Westervoort willen samen met de inwoners van Westervoort om aandacht vragen door deze handtekeningenactie.

En dat de inwoners van Westervoort het met ons eens zijn, is een ding dat zeker is: binnen zeer korte tijd zijn ruim 500 handtekeningen opgehaald. Veel mensen scharen zich achter ons en zien ook in dat er te weinig gebeurt op het gemeentehuis. De handtekeningen stroomden binnen en op sommige momenten ontstonden er zelfs rijen om te mogen tekenen! Begin april zullen de handtekeningen overhandigd worden. Heeft u de actie gemist en wilt u alsnog uw handtekeningen zetten? U kunt nog altijd de brief downloaden van de website, ondertekenen en opsturen naar geenasfaltcentrale@hotmail.com en gemeente@westervoort.nl