Westervoort overhandigt handtekeningen wegens Bruil

Westervoort overhandigt handtekeningen wegens Bruil

Bert spreekt
spacer
Bij het overhandigen van 500 handtekeningen aan gaf Bert Brood (SP ledenwerkgroep Westervoort) de volgende speech:

Mevrouw Wobma, Voorzitter, Dames en Heren.

Namens D66 en de SP hebben Monique Abbink en ik de eer om deze stapel van meer dan 500 brieven die ondertekend zijn door zéér verontruste bewoners van Westervoort, aan te bieden.

Dat deze burgers verontrust zijn ligt aan het feit dat de gezondheid en het woongenot van deze bewoners extra in gevaar kunnen gaan komen. Ik bedoel met extra, omdat de kwaliteit van ons woonmilieu al genoeg schade is toegebracht!

In het verleden zijn door onachtzaamheid van toenmalige gemeenteraden en colleges de bewoners van Westervoort al eens opgezadeld met bedrijven in en om onze gemeente die bepaald niet hebben bijgedragen aan een gezond en plezierig woonklimaat.

Het is u wel bekend waar ik het over heb, maar voor alle zekerheid wil ik ze toch nog even opnoemen;

De smerige stank van compostverwerking door Hermsen,

Het gif van de Stort in de uiterwaarden,

Evenals het gif in en onder de Bult van Putman,

De stank en vervuiling van de lucht van de vuilverbranding in Duiven,

Het lawaai en fijnstof probleem van de puinrecycling van: van Dalen in Huissen,

Allemaal binnen en rond een straal van 2 km van deze plek.

En NU moeten wij, de burgerij van Westervoort, het ook nog eens pikken dat er op 1300 meter van deze plek nog een vervuiler bijkomt??

Wij, D66 en de SP, denken NIET dat de inwoners van Westervoort daarop zitten te wachten.

Daarom konden wij in een zo korte termijn ruim 500 handtekeningen verzamelen. En u mag het navragen; MEN STOND IN DE RIJ! Alleen een aantal raadsleden liep door!

Dat was een verrassing, zelfs wij hadden daar niet opgerekend. Daarom kan ik u vertellen dat wij ervan overtuigd zijn dat niemand, en ik bedoel met niemand echt helemaal niemand in onze gemeente, zit te wachten op de komst van dit milieuvervuilende bedrijf zo strak binnen een bewoond deel van Arnhem en Westervoort.

Ik wil niet gaan zeuren maar het wordt toch stilaan tijd dat het gemeentebestuur eens gaat luisteren naar hun burgers.

En dat betekent: GEEN ASFALTFABRIEK bij Westervoort!!!!