GELDERSE SP DEMONSTRATIE

27 mei 2009

GELDERSE SP DEMONSTRATIE

Onder veel aandacht van de pers verzamelden om 09.00 uur verschillende SP Statenleden en SP leden zich bij het Provinciehuis in Arnhem om de petitie 'Nutsbedrijven verkoop je niet' aan te bieden. Later op de dag zal het voorstel om de NUON aandelen te verkopen worden besproken. Uiteraard was ook de afdeling Zevenaar aanwezig.

36.000 handtekeningen

De medewerkers(sters) van het Gelderse Provinciehuis die het pand binnen gingen werden getrakteerd op de bekende Nuts versnapering en de borden met teksten waarop duidelijk vermeld stond, dat het Nederlandse volk in meerderheid tegen de verkoop van de energieaandelen is.

Het gezelschap verplaatste zich naar binnen en werden aan de waarnemend Commissaris van de Koningin mevrouw Ria Aartsen, symbolisch de 36.000 handtekeningen uit Gelderland overhandigd door Herbert Heeroma.
Hij benadrukte nogmaals dat het niet aangaat openbare energievoorzieningen te verkopen. Mevrouw Aartsen bedankte de aanwezige SP-ers voor hun inzet om de verkoop te verhinderen. Zij kwam overal de Nuts affiches tegen! Wij zullen daar zo spoedig over het verdere vervolg van de besluitvorming berichten.

Aandacht van de pers

Aanbieding handetekening

De meerderheid is tegen verkoop