Stop duur Gemeentehuis, behoud van voorzieningen

22 november 2010

Stop duur Gemeentehuis, behoud van voorzieningen

De SP heeft op 3 november jl. een motie ingediend om het gemeentehuis slechts minimaal te verbouwen. Er moet natuurlijk worden voldaan aan ARBO, en brandveiligheidseisen maar, alle overige luxe wensen vindt de SP onnodig. Wat ons betreft komt er geen nieuwbouw! De besparingen die dit oplevert wil de SP inzetten om in de komende jaren de voorgenomen bezuinigingen op maatschappelijke instellingen te voorkomen. Bibliotheek, Musiater, Volkuniversiteit, speelplaatsen, buurthuizen, logopedie op scholen, sportclubs, peuterspeelzaal, zwembad, muziekschool enz., het moet er straks allemaal aan geloven.

Is uw organisatie dit keer de dans ontsprongen? Gefeliciteerd, maar volgend jaar, met de al aangekondigde korting uit het gemeentefonds, staat u opnieuw op de lijst.
Lokaal Belang, CDA, PvdA, VVD, D66, GroenLinks en Sociaal Zevenaar hebben onze motie afgewezen. Er is al ruim 16 miljoen gereserveerd en de raadsvergadering van december a.s. is de laatste mogelijkheid om hen op andere gedachten te brengen. Dan staat het nieuwe gemeentehuis op de agenda.

De SP vindt het in deze tijd, waar we aan alle kanten worden bedreigd door aangekondigde bezuinigen, ongehoord dat er vele miljoenen worden uitgetrokken voor een nieuw gemeentehuis. Opnieuw een megalomaan project in Zevenaar, terwijl de drievoudige budget-overschrijding rond de parkeergarage nog niet vergeten is!

In de raadsvergadering van 15 december zou dit aan de orde komen, dit is echter verschoven.

Help ons om een serieus signaal te laten zien:

Er liggen bij de diverse instellingen en verenigingen handtekeningenlijsten en u zult door SP-ers worden aangesproken in uw wijk, op straat of op de markt.
U kunt ook onze petitie tekenen hier op de website.

Voor meer informatie:
SP afdeling Zevenaar