Lokaal Belang, CDA en Sociaal Zevenaar kiezen voor duur gemeentehuis op BAT locatie

10 juni 2011

Raadhuisloosplein
De coalitie partijen Lokaal Belang en CDA, ondersteund door Sociaal Zevenaar, hebben gekozen voor een duur gemeentehuis van 20 miljoen op de BAT locatie. De SP heeft in een laatste poging om af te zien van dit financiële avontuur een motie ingediend. In deze motie werd gekozen voor een sobere verbouwing van het bestaande gemeentehuis op het Raadhuisplein. Deze motie kreeg geen steun van de andere partijen.

Wij vrezen voor grote gevolgen voor de financiële positie van de gemeente. En dat zou betekenen dat op termijn het voorzieningenniveau onder druk komt te staan. Dan hebben we het over zaken als een volwaardige bibliotheek, het zwembad, muziekles, onderhoud sportvelden, WMO en nog veel meer belangrijke voorzieningen voor de Zevenaarse bevolking.

De SP zal zich blijven inzetten voor deze voor de bevolking essentiële voorzieningen. De Zevenaarse bevolking mag niet de dupe worden van het onverantwoordelijke beleid van de gemeente!

Lees hier meer over op het weblog van Jan Hendriks.