Politiek café in Zevenaar

31 juli 2012

Politiek café in Zevenaar

Vrijdag 27 juli organiseerden wij voor het eerst een politiek café in Zevenaar. Op deze avond stonden in Lokaal de Revolutie Renske Leijten (Tweede Kamer SP) en Johan Houwers (Tweede Kamer VVD) tegenover elkaar in een debat waar ook het publiek aan mee kon doen. Het debat stond onder leiding van Bart Kagei uit Zevenaar, die het geheel gestructureerd leidde, maar ook vrijheid aan de debaters liet.

debatavond renske johan

Op deze avond konden onze gasten de standpunten van de partijen verdedigen en er werden programmabrede onderwerpen aangehaald waar zij hun standpunt over duidelijk hebben kunnen maken. Er is gesproken over de zorg, ruimtelijke ordening, huisvesting, Europa, en nog veel meer. Naderhand was er ook nog ruimte voor de bezoekers om met onze gasten na te praten, waar veel gebruik van werd gemaakt. Wij vonden het een zeer geslaagde avond, en we zullen dit in de toekomst ook zeker vaker gaan organiseren.