Van 's-Heerenberg tot en met Zevenaar

31 juli 2012

Van 's-Heerenberg tot en met Zevenaar

's-HeerenbergSamen met de SoePexpress en de SP-NSU waren wij afgelopen vrijdag al op tijd te vinden in het centrum van 's-Heerenberg. We gingen met de mensen op straat in gesprek over de politiek onder het genot van een kop echte SP tomatensoep. Die ochtend hebben we ook nog iets heel bijzonders aan de mensen kunnen presenteren: tomaten-ijs! Speciaal voor ons gemaakt door de lokale ijssalon.

SP-IJS

Natuurlijk mocht iedereen bij ons komen proeven, "een beetje vreemd, maar wel lekker" was een veelgehoorde uitspraak. We hebben veel positieve reacties ontvangen van de mensen waar we mee in gesprek kwamen.

BelfjorOndertussen was ook Tweede Kamerlid Renske Leijten in De Liemers aangekomen. Zij is samen met Eric van Dijk van de Provinciale Staten Gelderland op werkbezoek gegaan bij zorgboerderij Belfjor, om met de clienten, ouders en begeleiders te praten en te ervaren hoe de mensen daar werken. In de gesprekken klonk de zorg door over de reeds genomen en nog geplande veranderingen in de zorg en met name het persoonsgebonden budget. Zij zal zeker gaan proberen om er voor te zorgen dat deze instellingen op een goede manier hun werk kunnen blijven doen, zoals ze dat al zo lang doen.

Renske
Zevenaar
Vanaf de zorgboerderij is iedereen vertrokken met een huifkar richting Zevenaar, waar de SoePexpress een mooie plek gevonden had om te gaan staan. Aangekomen in het centrum van Zevenaar hebben wij de mensen gevraagt of ze ons willen steunen door lid te worden. De SP kan niet bestaan zonder haar leden, en wij kunnen, zeker in deze moeilijke tijd, alle steun gebruiken om Nederland sociaal te houden.