Bijeenkomst Meulenvelden groot succes!

11 januari 2014

Bijeenkomst Meulenvelden groot succes!

Op vrijdagmiddag 10 januari heeft de actiegroep Meulenvelden in samenwerking met de SP een bijeenkomst georganiseert over de verplichte verhuizing van 22 ouderen uit Meulenvelden.

De afgelopen weken zijn wij de straten op gegaan, de wijken in om handtekeningen te verzamelen, hebben wij iedereen laten weten wat er in dit verzorgingshuis staat te gebeuren en opgeroepen om dan ook vooral naar deze bijeenkomst te komen, want dit mag niet zo doorgaan. En dat heeft geholpen! Voor een stampvolle zaal hebben de sprekers, waaronder SP tweede kamerlid Henk van Gerven, een beeld kunnen geven van de situatie en is besproken hoe we hier iets aan zouden kunnen doen.

Henk van Gerven gaat dit verhaal bij de verantwoordelijke minister neerleggen en wil van hem weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat hij er aan gaat doen. Daarnaast heeft hij de ouderen opgeroepen om maar vooral op hun plek te blijven en niet in te gaan op de voorstellen van Diafaan!

Deze bijeenkomst is nog maar het begin. Wij zullen er alles aan doen om de mensen die willen blijven op hun plek te laten blijven wonen.

Lees ook het nieuwsbericht op de website van De Gelderlander.