Jongerendebat kleurt ROOD

25 februari 2014

Jongerendebat kleurt ROOD

Onder leiding van burgemeester Jan de Ruiter van Zevenaar is op maandag het jongerendebat gehouden op het Liemers College. Aan de hand van vier stellingen werden de jongeren uitgedaagd met elkaar en met de aanwezige politieke partijen in debat te gaan.

De reactie van de burgemeester sprak boekdelen toen, over het maken van schulden, één van de aanwezige Rood-leden fijntjes wees op de schuldenlast waarmee studenten als gevolg van de studiefinanciering te maken krijgen. Prompt vielen de lokale partijen over elkaar heen om te roepen dat dit landelijk beleid is en daar niets aan te doen valt. Paul Freriks van ‘Sociaal’ Zevenaar ging in zijn opwinding wel erg ver. “Wanneer je gaat werken is een studieschuld van €35.000 best met één maandsalaris terug te betalen”. Onzin natuurlijk en hieruit blijkt weer eens het failliet van de lokale politieke partijen. De Lokalen hebben meer dan eens laten zien dat zonder aanwezigheid in de provinciale en landelijke politiek aan de nood van de mensen niets gedaan kan worden.

Ed van Rood heeft ook nog aan de jongeren duidelijk gemaakt dat actie voeren helpt en dat bij de jongeren organisatie van de SP iedereen vanaf 14 jaar welkom is. De SP in Zevenaar wil heel graag een actieve Rood groep in de Liemers. Voor het behoud van het jeugdwerk, behoud van voorzieningen en een plek voor de jongeren in onze dorpen en buurten.