Vertrek Jan Hendriks verlies voor de SP

2 oktober 2014

Vertrek Jan Hendriks verlies voor de SP

Vandaag heeft fractievoorzitter Jan Hendriks aan het gemeentebestuur kenbaar gemaakt zijn raadszetel op te geven. Daarmee verliest de SP Zevenaar zijn ervaren voorman.

Voorzitter Bjorn Zock:

“De raadsverkiezingen hebben veranderingen teweeg gebracht. We groeiden van 1 naar 2 zetels. De laatste tijd is gebleken dat de samenwerking binnen de fractie niet naar ieders wens verliep. Helaas heeft Jan Hendriks besloten te stoppen. Wij respecteren zijn besluit, maar het is erg jammer dat Jan, als èèn van de oprichters van de afdeling, nu vertrekt uit de Zevenaarse politiek. We zullen de ervaring van Jan gaan missen, en de afdeling zal nu flink aan de slag moeten om de afdeling te versterken en de SP een nieuw gezicht te geven. Ondanks dat zijn besluit als een verrassing kwam, zijn we Jan erg dankbaar voor alles wat hij heeft gedaan voor de SP in Zevenaar en in de regio. Door Jan wordt er weer over armoedebeleid gesproken, is de thuiszorg de afgelopen jaren overeind gebleven en heeft de SP al vanaf het begin een tegengeluid laten horen tegen de verhuizing van het gemeentehuis. Dit zijn maar een paar voorbeelden van waar we Jan dankbaar voor zijn.”

Ed van der Schaft is op dit moment het enige SP raadslid in Zevenaar. Over de opvolging van Jan zal de komende dagen een besluit worden genomen, zodat de SP fractie weer voltallig is.

Reacties

Superjammer! All the best Jan en bedankt voor alle jaren waarin je full force je in hebt gezet voor de SP maar feitelijk de samenleving. Laat iemand dat in Zevenaar je nog maar eens nadoen, chapeau!

Bedankt voor je geweldige inzet, Jan!
Ik ken de achtergrond niet maar je zal niet over een nacht ijs zijn gegaan voor je tot dit besluit kwam. Het ga je goed.