SP stort vergoeding terug naar gemeente

31 december 2014

SP stort vergoeding terug naar gemeente

Foto: Ed van der Schaft

De SP-fractie in Zevenaar stort ruim vijfhonderd euro aan ongebruikte fractievergoeding terug naar de gemeente. Elke fractie in de gemeenteraad krijgt, naast raadledenvergoeding ook nog geld voor het fractiewerk. Daar kunnen fractie-activiteiten van worden betaald zoals bijvoorbeeld secretariële ondersteuning, opleiding en andere fractiekosten SP-fractievoorzitter Ed van der Schaft: "De SP is van mening dat zorgvuldig en zuinig omgegaan moet worden met belastinggeld. Daarom hebben we de volledige fractie vergoeding van 2014 overgehouden en storten we dit netjes terug naar de gemeente. Wij betalen de SP activiteiten uit de contributies en de afdracht van onze volksvertegenwoordigers".

Hoewel de SP het geld terugstort naar de gemeente, heeft de partij wel ideeën waaraan het besteed kan worden. "Als het aan de SP ligt wordt het geld besteed aan armoede bestrijding in Zevenaar. Wij vinden het vooral heel erg dat kinderen in armoede moeten opgroeien", aldus Van der Schaft.

Volgens de SP kan de fractievergoeding voor gemeentefracties in Zevenaar fors omlaag. Van der Schaft: "Wij zijn een kleine fractie met een kleine vergoeding. We zijn benieuwd of de andere fracties ons voorbeeld gaan volgen. Zo kunnen we een aardig potje maken om te besteden aan wat echt noodzakelijk is".