Hoe is het leven na Diafaan?

16 mei 2016

Hoe is het leven na Diafaan?

De SP afdelingen in de Liemers maken zich ernstig zorgen over het vervolg na het failliesement van Diafaan. We horen amper iets over mogelijke overname-kandidaten en wat dit voor een gevolgen kan hebben voor de medewerkers en clienten. Daarom organiseert de SP, samen met het FNV, op 18 mei een info-avond voor de zoegverleners van Diafaan.

Zorgplus zou de enige kandidaat zijn die een deel van Diafaan, de huishoudelijke hulp, wil overnemen. Daarnaast zijn er mogelijk andere organisaties die de bestaande contracten van Diafaan zouden willen
overnemen. Intussen tikt de klok door en is er een hoop onzekerheid bij de werknemers en zorgontvangers.

Ben je werknemer van Diafaan en;

• Heb je nog steeds geen andere werkgever?
  • Heb je wel andere werkgever, maar ben je lager ingeschaald?
  • Ga je er op vooruit of val je terug in inkomen?
  • Heb je al iets gehoord van het UWV?
  • Heb je al betaald gekregen door het UWV?
  • Valt die UWV betaling mee of tegen?
  • Hoe verloopt de communicatie met de curator?
  • Hoe gaat het met jullie cliënten onder deze omstandigheden?
  • Hebben zij er last of nadeel van?
  • Heb je ook een pensioenbreuk?

Kom dan op 18 mei a.s. naar de informatieavond die de SP samen met het FNV organiseert. Niet alles kan zo maar en zijn er rechten en mogelijkheden die we niet willen laten liggen. 24 April j.l. was er al een bijeenkomst namens de bonden in de Plok in Didam. Behalve dat daar vragen zijn blijven liggen komen er,  door nieuwe ontwikkelingen, ook weer nieuwe vragen op.

De fractie van SP Zevenaar hoopt u te verwelkomen op woensdag 18 mei 2016 om 19:30 uur in het nieuwe gemeentehuis in Zevenaar, Kerkstraat 27 in Zevenaar.