Handtekeningen voor SPeeltuinen

4 oktober 2017

Handtekeningen voor SPeeltuinen

Foto: Rino

Vandaag zijn we in Tolkamer geweest voor het ophalen van handtekeningen voor twee Speeltuinen. Zowel bij het buurten als tijdens het eerste verkiezingsdebat, afgelopen vrijdag in Lobith, werd er gevraagd om actie voor deze basisvoorziening. In de buurt wonen veel kleine kinderen waarvoor, in tegenstelling tot andere buurten, geen veilige speelgelegenheid is.

Ten oosten van de Boterdijk/Hoofdstraat zijn, in tegenstelling tot de andere zijde, geen speelfaciliteiten. Dit terwijl het voor de kinderen niet zou moeten uitmaken waar hun thuis is. Hoe dit zo heeft kunnen ontstaan is een vraag, maar wij willen de mensen graag helpen deze ongelijkheid weg te werken. Vertrekkend wethouder Belinda Elfrink heeft al aangegeven mogelijkheden te zien. Nou, dat willen we dan wel zien!

De komende dagen worden er nog handtekeningen opgehaald. Daarna zullen de bewoners een bezoekje gaan brengen aan deze wethouder. Natuurlijk gaat de SP mee.