Nieuwe Speeltuin voor Bergvrede

7 maart 2019

Nieuwe Speeltuin voor Bergvrede

Foto: SP Zevenaar

Met grote trots kunnen we melden dat het de bewoners van Bergvrede gelukt is om een mooie nieuwe speeltuin voor hun buurt te krijgen. De woonwijk krijgt met deze vernieuwing een positieve impuls waar het gaat om de uitstraling en niet onbelangrijk wordt de leefbaarheid van de wijk weer een stukje beter.

De ingebruikname van de speeltuin komt ongeveer 18 maanden nadat de SP Zevenaar bij de bewoners is langs geweest om te vragen wat er leeft in de buurt. Vernieuwing van de speeltuin stond bovenaan het wensenlijstje. De toestellen van de oude speeltuin sloten niet aan bij de leeftijd van de kinderen. De glijbaan is blijven staan en twee nieuwe toestellen hebben de ongeschikte oude toestellen vervangen. Ook is de ondergrond aangepakt zodat schoon en veilig gespeeld kan worden. De nieuwe speeltuin is nu voor veel meer leeftijden geschikt. Het nieuwe bankje is natuurlijk voor alle leeftijden.

Met de mensen gaan we het project feestelijk afsluiten. Wederom laten we zien dat actievoeren helpt!