0% huurverhoging is genoeg

25 juni 2020

0% huurverhoging is genoeg

Foto: Ed van der Schaft

Deze week, tijdens de ‘nationale actieweek tegen de huurverhoging’, brengt de SP overal in het land mensen bijeen en in beweging. Per 1 juli, juist terwijl van velen het inkomen door de Corona-crisis terugloopt, worden de huren weer verhoogd. De SP vindt dat 0% huurverhoging genoeg is. Daarom voeren huurders deze week op 50 plekken in het land acties tegen de huurverhoging die per 1 juli ingaat.

In Zevenaar is de SP, met een kleine delegatie van haar leden en mensen die zich voor deze actie als belangstellende hebben aangemeld, bij de verhuurders langs geweest. Bij Baston Wonen en Vrijleve hebben wij de directie onze zorgen over betaalbaarheid van de huren goed duidelijk kunnen maken. Onze zorgen worden gedeeld. Beide verhuurders geven aan met mensen, die als gevolg van de Corona-crisis financiële problemen hebben, gesprek te gaan. Dergelijk problemen worden volgens de verhuurders ook “niet opgelost met 0% huurverhoging”. Wij binnen afzienbare tijd opnieuw bij de directies langs om te horen of zij daadwerkelijk doen wat beloofd is.

Overigens deelt de SP de zorgen van de verhuurders over verhuurdersheffing. Zie hiervoor ons het standpunt van de SP op www.sp.nl/standpunt/huren. Als SP Zevenaar willen we dat er voldoende sociale huurwoningen zijn van goede kwaliteit met betaalbare huren.

O ja. Bij Plavei was de directie ‘niet thuis’.

Foto: SP Zevenaar