Afdeling Zevenaar verzamelt handtekeningen voor onderzoek Irak

8 april 2007

Afdeling Zevenaar verzamelt handtekeningen voor onderzoek Irak

De SP is zaterdag ook in Westervoort, Duiven en Zevenaar begonnen met een publieksactie voor een onafhankelijk onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak. De partij was te vinden in de centra om handtekeningen op te halen. De leden van de afdeling Zevenaar en de ledenwerkgroepen Duiven en Westervoort hebben een ware tournee langs de verschillende winkelcentra gemaakt om handtekeningen te verzamelen. In totaal zijn er ruim vierhonderd handtekeningen opgehaald. In de komende weken gaat de SP door met op Internet en op straat handtekeningen inzamelen, in samenwerking met het burgerinitiatief ‘Openheid Over Irak’.

Handtekeningenactie Irak
De Tweede Kamer wees een parlementair onderzoek af, dankzij een blokkade van coalitiepartijen CDA, CU en PvdA. Dat vindt de SP onbegrijpelijk omdat op die manier de Tweede Kamer op die manier buitenspel wordt gezet. Haar belangrijkste taak, het controleren van de regering, wordt op deze manier belemmerd. Onderzoek in Amerika en Engeland heeft aangetoond dat belangrijke informatie over de aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak onjuist was. In veel gevallen zelfs vervalst. President George Bush en premier Tony Blair hebben dat openlijk toegegeven. Veel mensen waren verbolgen over het uitblijven van een onderzoek naar de manier waarop Nederland een oorlog is in gerommeld. Het enthousiasme om te tekenen bleek dan ook groot. Heeft u onze SP-leden mis gelopen en wilt u alsnog tekenen? Dat kan op www.openheidoverirak.nu

www.openheidoverirak.nu