Afgevaardigden van de afdeling Zevenaar aanwezig op het 15de Congres

26 november 2007

Afgevaardigden van de afdeling Zevenaar aanwezig op het 15de Congres

Zaterdag 24 november vond het 15de Congres van de SP plaats. Natuurlijk was de afdeling Zevenaar present. Met uit Zevenaar Herbert Heeroma en Jan Hendriks, uit Duiven Bernie van Kleef en uit Westervoort Bert Brood. Al voor zeven uur zaten we in de trein naar Rotterdam. Het congres vond plaats in de prachtige Van Nelle fabriek, een industrieel monument in Rotterdam.
Bestuurslid Herbert Heeroma op het congres

Op het congres werden meer dan twee honderd amendementen en moties behandeld. De doelstelling was om de fundamenten van onze partij te versterken zodat we nog beter voor een sociale en rechtvaardige maatschappij kunnen werken in de Liemers, in Nederland en in de hele wereld.

Herbert Heeroma was de spreker die namens onze afdeling pleitte voor een amendement om onze actieve leden, die allemaal vrijwilliger zijn, beter vanuit het landelijk bestuur te kunnen ondersteunen. Hij wist meteen de aandacht van de zaal op zich te vestigen met de opmerking: "Zevenaar ligt aan het eind van het grootste openluchtmuseum van Nederland, de Betuwe Lijn". Helaas kregen wij niet genoeg steun voor onze voorstellen. Gelukkig werden er ook een flink aantal voorstellen aangenomen waar wij als afdeling Zevenaar volledig achter konden staan.

De afgevaardigden

Het was een lange dag met veel discussies, toespraken en stemmingen over voorstellen. En het was ook een dag waarop wij veel nieuwe inspiratie hebben opgedaan om weer hard aan het werk te gaan om onze idealen te verwezenlijken.

Voor meer informatie: https://sp.nl/