SP Westervoort en D’66 slaan de handen ineen om Bruil tegen te gaan

1 maart 2008

SP Westervoort en D’66 slaan de handen ineen om Bruil tegen te gaan

Al tijden maakt SP Westervoort zich hard tegen de komst van asfaltcentrale Bruil op de Koningspleij in Arnhem. Door de komst van deze fabriek zal er een toename zijn van de hoeveelheid fijnstof, er zal geluidsoverlast ontstaan en de verkeersdrukte zal toenemen met 175 vrachtwagens per dag. In juni hebben wij de inwoners van Westervoort hierover ingelicht omdat het gemeentebestuur van Westervoort haar mond hield.

Naar aanleiding van deze, en meerdere acties, heeft het gemeentebestuur uitgesproken er alles aan te gaan doen om haar stem te laten horen. De gemeente heeft aangekondigd een MER ( Milieu Effect Rapportage) te willen doen maar lijkt daarvan af te gaan zien onder druk van de gemeente Arnhem. Het is wederom aan het gebeuren dat Westervoort zich onder laat sneeuwen door de grote mensen uit Arnhem en haar invloed maar minimaal gebruikt om op te komen voor de belangen van Westervoort.

Wij willen de gemeente een extra zetje geven om nu eindelijk eens duidelijk te zijn: naar de inwoners toe maar zeker ook richting de gemeente Arnhem en de firma Bruil! En daar denken onze collega’s van D’66 net zo over. Daarom hebben wij de samenwerking gezocht met D’66. Binnenkort zult u kennis nemen van een gezamenlijk initiatief om de gemeente aan te sporen duidelijk stelling te nemen en voor Westervoort op de bres te springen.