Golfbaan in Giesbeek afgeblazen

19 juni 2008

Golfbaan in Giesbeek afgeblazen

De SP afdeling Zevenaar heeft na contacten met de actiecomités, besloten een brief naar B&W Zevenaar te schrijven met kopieën naar de raadsleden over het onzalige plan om een golfbaan aan te leggen bij en over de recreatiestranden in Giesbeek.
De commissievergadering van 11 juni werd bijgewoond door 2 bestuursleden van de afdeling, maar er was een overweldigende belangstelling van de inwoners van Giesbeek die te hoop liepen tegen het voorstel van B&W. Van de inspreek mogelijkheden werd door drie personen gebruik gemaakt, een vertegenwoordiger van het actiecomité, de directeur van het RGV en de eigenaar/exploitant van de aan te leggen golfbaan.
De commissie begon daarop met de discussie, die al snel leidde tot de unanieme conclusie dat 1800 handtekeningen niet genegeerd konden worden en de aanwezige wethouder, mevrouw Norel werd te verstaan gegeven dat het voorstel maar snel moest worden ingetrokken. Zij zegde toe, "de mening van de commissie serieus te nemen."
Een mooi succes van het plaatselijke actiecomité!