Alysis Zorggroep garandeert 24-uurs zorg in ziekenhuis Zevenaar

17 januari 2010

Alysis Zorggroep garandeert 24-uurs zorg in ziekenhuis Zevenaar

Dit schrijft zij in een reactie op de gezamelijke brief die de afdelingen Duiven, Westervoort en Zevenaar op 3 januari naar de Alysis Zorrgroep hebben gestuurd.

Ziekenhuis Zevenaar aan de monitor

In deze brief vragen de liemerse SP afdelingen opheldering over het vertrek van de Zevenaarse chirurgen per 1 juni 2010 en de onrust die al wat langer leeft onder personeel en bevolking over de toekomst van het Zevenaarse ziekenhuis.

In de reactie van de Alysis Zorggroep is te lezen dat de 24-uurs zorg in ziekenhuis Zevenaar gegarandeert blijft. De chirurgen uit Rijnstate zullen, samen met nieuwe chirurgen, de chirurgische zorg in ziekenhuis Zevenaar voor hun rekening nemen. De spoedeisende hulp en de bewakingsafdeling zullen, volgens de Raad van Bestuur, niet uit Zevenaar verdwijnen en 24 uur per dag beschikbaar zijn voor patienten uit de Liemers. Over verloskunde wil zij geen uitspraak doen omdat er vanuit het ministerie van volksgezondheid nagedacht wordt over optimalisering van de klinische verloskunde. Wat hier de uitkomst van zal zijn is nu nog niet bekend.

De SP zal de Alysis Zorggroep kritisch blijven volgen en zonodig krachtig op de rem trappen wanneer ziekenhuis Zevenaar in haar voortbestaan bedreigd wordt.