Campagne voor volwaardige Huisartsenpost

19 april 2015

Campagne voor volwaardige Huisartsenpost

Foto: Ed van der Schaft

Zondag 19 april 2015 is de SP in Zevenaar gestart met een campagne voor het openhouden van de huisartsenpost in Zevenaar.  De SP is met De Bittere Pil naar de huisartsenpost opgetrokken om aandacht te vragen voor het ongenoegen van bewoners van de Liemerse gemeenten over de verdere afbraak van zorgfaciliteiten.

Door de Huisartsendienst is besloten de huisartsenpost bij het ziekenhuis in Zevenaar vanaf 20 april in de nachtelijke uren, van 23:00u tot 08:00u te sluiten. De inwoners van Zevenaar en omliggende gemeenten zijn aangewezen op de huisartsenpost in Velp.

Na de zeer recente aankondiging van de sluiting van de huisartsenpost hebben de gezamenlijke SP afdelingen een brandbrief gestuurd aan de verantwoordelijke wethouders in de gemeenten Duiven, Rijnwaarden, Westervoort en Zevenaar. Deze gemeentebestuurders hebben danwel niet besloten voor de sluiting, maar moeten wel opkomen voor de belangen van hun inwoners.

Foto: Ed van der Schaft
De SP is voor het open houden van de huisartsenpost en wil zeker niet dat na de gedeeltelijk sluiting een volledige sluiting zal volgen.

De proclamatie, waarin de SP aankondigt de komende maanden actie te gaan voeren voor het behoud van een volwaardige huisartsenpost, is door Eric Scheppink, directeur van de Huisartsendienst, in ontvangst genomen. De gesprekken welke spontaan ontstonden tussen aanwezige inwoners uit De Liemers en de directeur maakte zeer duidelijk dat de mening van mensen nog niet is doorgedrongen. Daar gaan we dus wat aan doen!